Website ontwikkeling
Website Ontwikkeling

Stand out in the crowd

Jouw website is de spin in je marketingweb

De ideale plek voor online klantcontact

Je website is jouw etalage waar je bedrijf, diensten en/of producten online zichtbaar worden. Een belangrijk verschil met social media is, dat jij de volledige controle hebt over de inhoud. Social media gaan en komen en beslissen voor hun gebruikers hoe zij de data weergeven. Maar jouw website blijft zichtbaar op een manier die jij zelf in de hand hebt. Het is goed om je dit te beseffen; ook als jij op vakantie bent of bij een klant zit, werkt jouw website 24 uur per dag 7 dagen per week onvermoeibaar voor je door op jouw manier. Ik noem het vaak de extra buitendienstvertegenwoordiger van mijn klanten. 

Daarom is het essentieel dat je voldoende aandacht (tijd en geld) investeert in dit belangrijke marketinginstrument. Met welke boodschap gaat jouw website op pad? Hoe wordt je website gevonden tussen alle andere aanbieders? Hoe trek jij bezoekers naar je website en weet je welke pagina's favoriet zijn en welke slecht worden gelezen? En hoe kom jij met je bezoekers in contact? Als je denkt dat hier nog wel iets te winnen valt, lees dan nog even verder. 

Website of webshop?
Voordat je een website kunt laten ontwikkelen is het belangrijk stil te staan bij het doel van je website. Komt jouw bezoeker vooral voor informatie, dan is een online visitekaartje vaak voldoende. Dat kan een eenvoudige 'one-page-website' zijn, maar ook een uitgebreide website, zoals die van mij waar je nu op rondsurft.
Denk goed na over de wijze waarop je contact legt en interactie aanbiedt aan je bezoeker. Daarover schreef ik deze blog. Wanneer iemand op je website komt, is deze vaak nog helemaal niet klaar om te kopen of direct contact op te nemen. Mensen kijken vaak eerst even rond, om erachter te komen of de oplossing voor hun probleem op jouw website te vinden is. Speel daarop in door je content af te stemmen op het resultaat van samenwerking met jou en biedt een incentive (gratis weggever) aan om namen en emailadressen te verzamelen om contact te kunnen houden.  

Verkoop jij producten, dan kies je voor een webshop. Bij een webshop is de functionaliteit superbelangrijk. Kunnen jouw bezoekers snel vinden wat ze zoeken? Is het proces om af te rekenen vertrouwd? Een logische menustructuur kan de conversie enorm verhogen. 

Klaar voor Google
'Onder water' moet in beide opties functionaliteit leidinggevend zijn. De belangrijkste zoekmachine Google zegt hierover: “Focus on the user and all else will follow.” Een goede website laad en scrollt snel, is betrouwbaar en stabiel, biedt een aansprekende gebruikerservaring en is aangepast aan het apparaat waarmee de website benaderd wordt. Kijk even hier als je hier meer over wilt weten.

Samenwerking
Veel websites kan ik zelf voor je bouwen in een SAAS-oplossing (Software As A Service). Dit zijn eenvoudig te gebruiken websitebuilders waarin je de website gemakkelijk zelf kunt bijhouden en aanvullen. Wanneer je behoefte hebt aan bijzondere functies, werk ik samen met externe experts. Soms laat ik een klein stukje software ontwikkelen die we dan in jouw website verwerken. Soms wordt een website helemaal extern gebouwd. Daarbij blijf ik jouw aanspreekpunt tijdens de bouw, controleer ik de planning en zorg ik ervoor dat jouw website perfect functioneert. 

Van idee naar lancering

Zo ontwikkelen we samen een nieuwe website

Had je vroeger een heel team developers nodig om een website te bouwen, tegenwoordig zijn er online allerlei s te vinden waarmee iedereen een website in elkaar kan zetten. Het positieve daaraan is, dat het tegenwoordig een stuk minder ingewikkeld is om een website te onderhouden. Vaak is er een CMS (Content Management Systeem) waarmee je gemakkelijk zelf teksten en beelden kunt aanpassen of toevoegen. De keerzijde is dat er onvoldoende wordt nagedacht over de functionaliteit. Een website is niet alleen een mooi visitekaartje. Wil je dat je website nieuwe klanten oplevert, dan moet je ook nadenken over de techniek en de inhoud. 

Zo werken we van idee naar lancering:

Wat is je doel?

      • We bespreken het doel van jouw website. Waarom maak je de website eigenlijk?
      • Wanneer is jouw website een succes?
      • Wordt het een one-page-website, multipage-website of webshop? Wat zijn de voor- en nadelen van de verschillende opties? 
      • Wat moet jouw website kunnen, welke functionaliteit heb je nodig? Is dat een contactformulier, een inschrijving voor je nieuwsbrief, een webshop, een inlogmogelijkheid? Afhankelijk van de functionaliteit en jouw ervaring met CMS-systemen kiezen we het beste CMS voor jouw website. 

De indeling

      • Ik start met de navigatie. Welke route leggen jouw bezoekers af? Mensen houden niet van zoeken. Navigatie-onderdelen zijn bijvoorbeeld het menu, de submenu's en de footer (adresbalk). 
      • Als het nodig is maak ik een wireframe. Dit is een model waarin geen plaatjes of tekst staat, maar waarin je kunt zien of de website logisch in elkaar zit. 

De content  

      • Wie levert de content (teksten en foto's) aan? Dit is nog weleens een struikelblok voor opdrachtgevers. Vergis je niet in de tijd die nodig is om goede content te maken én in de website te plaatsen. Ik kan je hierbij helemaal ontzorgen als je dat wilt. 
      • Is er rekening gehouden met zoekmachine-optimalisatie (SEO)? Google kijkt naar wel 200 aspecten op je website om jouw positie in de zoekresultaten te bepalen. De belangrijkste hiervoor zijn de content, links en techniek. 

Webdesign

      • De vormgeving van de website sluit natuurlijk naadloos aan bij je huisstijl qua beleving. Je wilt die authentieke, herkenbare eigenheid ook op je website communiceren!
      • Steeds meer mensen benaderen jouw website vanaf een smartphone. Responsive webdesign is al de norm. Uiteraard passen we het ontwerp aan voor de kleinste devices. Dat betekent dat niet alle content zichtbaar zal zijn op de smartphone of -watch als het niet relevant is of te lang duurt om te laden. 
      • Google houdt van linkjes. Niet alleen van de ene pagina op je website naar de andere (inbound links) maar ook van en naar andere websites. Daarom is het verstandig social media in te zetten als jouw doelgroep daar goed te bereiken is. Hier kun je posts plaatsen die rechtstreeks naar je website leiden. Linkbuilding heet dat. 

Testen en controleren

      • De website wordt eerst helemaal gebouwd. Wanneer alle pagina's klaar zijn volgt een test- en controlefase.
      • Na jouw goedkeuring zetten we de website live. 

Het resultaat van onze samenwerking

Wanneer je met mij een nieuwe website ontwikkelt, krijg je van mij:

      • een kennismakingsgesprek waarin we bovenstaande vragen doornemen
      • een indeling en zonodig een wireframe
      • advies over het CMS
      • advies over conversie en klantcontact
      • een eigentijds webdesign
      • hulp bij het creëren van content en het plaatsen in het CMS
      • de mogelijkheid om het ontwerp aan te passen aan je eigen wensen
      • een inlog in het CMS waardoor je de website zelf kunt onderhouden

Mijn belofte aan jou is:

        • een fijne samenwerking met oprechte aandacht voor jou en wat je wilt bereiken
        • een gemakkelijk CMS waarmee je de website zelf eenvoudig kunt onderhouden
        • een website waar je trots op bent en die voldoet aan de normen van Google, zoals een responsive webdesign, snelle laadtijd, betrouwbaar en stabiel
        • meer bezoekers op je website
        • meer conversie en klantcontact

    Investering: op basis van offerte vanaf 1.247,- euro ex btw

    Maak je bedrijf online zichtbaar en vindbaar met functionaliteit die bij jou past

    Jij krijgt 10% korting op de Website Ontwikkeling bij afname van een Huisstijl ontwikkeling

    Delen

    © Twist Ontwerp

    Investeer in de toekomst van je bedrijf

    Kaart Kattenwinkelweg 18 Zwolle