E-mailmarketing: werken aan loyaliteit

Twist Ontwerp is partner van Spotler

Elke klant die bij mij voor advies komt, krijgt maatwerk. Ik kijk onder andere naar de merkbeleving, doelgroep, concurrentie en activiteiten. Toch is er één advies dat altijd terugkomt: de inzet van e-mailmarketing. En dat is niet voor niets. Ik las dat er op de wereld vier keer meer e-mailaccounts zijn dan alle Facebook- en Twittergebruikers bij elkaar opgeteld. En dat, zelfs wanneer je de spammails niet meerekent, er in één dag acht keer meer mails worden verzonden dan Facebook statusup-dates, -likes en Tweets samen (gegevens maart 2016). Zelfs als dit overdreven is, dan is e-mailmarketing nog steeds een zeer krachtig middel wanneer je een groot publiek wilt bereiken! E-mailmarketing biedt meer voordelen. Het is bijvoorbeeld een eenvoudige manier om contact te houden met bestaande klanten. En wanneer prospects zich aanmelden voor jouw nieuwsbrief, kun je hen laagdrempelig voorzien van waardevolle kennis, nieuws en aanbiedingen en op die manier in beeld blijven. Door met een bepaalde regelmaat contact te houden blijf je top-of-mind. En dat zie je terug door extra opdrachten of meer verkoop.

Hoe werkt het
Wanneer je e-mailmarketing in wilt zetten in je marketingstrategie, moet je een aantal belangrijke keuzes maken. Welk pakket ga je gebruiken, welke doelstellingen wil je bereiken, welke onderwerpen kaart je aan? Er is heel veel software te vinden die je kunt inzetten, maar lang niet alle software biedt dezelfde voordelen. Een bekend pakket is Mailchimp, dat tot 2.000 adressen gratis gebruikt kan worden. Een aantal belangrijke voordelen (zoals je nieuwsbrief op een bepaalde dag en tijd inplannen) kun je dan echter niet gebruiken, daarvoor moet je een betaald account nemen. Als je een klein(er) bedrijf hebt, dan is Mailchimp een goede en betaalbare keuze.
Er zijn ook pakketten voor de tussenmarkt, zoals AWeber en Autorespond. Aweber is Engelstalig en je moet veel zelf uitzoeken. Qua service en ondersteuning is dat minder handig. Heb je een webshop of verkoop je online trainingen, ben je franchiseondernemer of werk je als marketing- en communicatiemedewerker bij een middelgroot bedrijf of -organisatie, dan is het verstandig om een professioneel pakket te kiezen. Je verstuurt dan minstens 10.000 e-mailings per jaar. Ik adviseer deze bedrijven Spotler, een Nederlandstalig systeem. Spotler biedt prettige software met de beste functionaliteiten. Sinds 2017 is Spotler ISO-27001 gecertificeerd. Spotler voldoet (organisatie en software) aan de internationale eisen die gesteld zijn aan de Informatie Beveiliging Management Systeem norm: ISO/IEC 27001:2013. Geen zorgen dus als het gaat om de AGV-wetgeving. Tot slot biedt Spotler professionele trainingen aan en een persoonlijke (Nederlandstalige) coach die je helpt als dat nodig is.

Spotler logo

Partner van Spotler

Twist Ontwerp en Advies is officieel partner van Spotler. Wanneer je professioneel met campagnes, automatisering, e-mailmarketing en landingspagina's aan de slag wilt, is dit een perfecte software leverancier. De e-mail- en campagnesoftware van Spotler werd al vier jaar op rij gekozen op #1 in de Emerce 100!

Ik ontwerp een passende template voor de nieuwsbrief en begeleid je bij je keuze voor de inrichting van het pakket. Samen ontwikkelen een contentstrategie en workflow voor je campagnes.
Spotler levert het Nederlandstalige systeem, richt het in en verzorgt de trainingen in Zoetermeer. Met de support van Spotler weten we zeker dat je alles doet om optimaal succes uit je e-mailmarketing te halen. Spotler biedt verschillende pakketten aan. Voor het gebruik van de software betaal je een vast bedrag per maand, afgestemd op het aantal e-mails dat je verstuurd. 

Delen

© Twist Ontwerp

Spotler: professionele e-mailmarketing en automation

Dokter Klinkertweg 21 Zwolle