Marketingadvies

Welke kanalen zet jij in om je doelgroep te bereiken?

Eigenlijk moet je wekelijks tijd vrij maken voor contact met klanten en prospects. Maar veel ondernemers vinden dat lastig en worden opgeslokt door de waan van de dag. Wat helpt is om een goede strategie te ontwikkelen, waardoor je precies weet wat je wilt bereiken en welke kanalen je hierbij gaat inzetten. Dan maak je je doelen specifiek en meetbaar. Een voorbeeld van een opdrachtgever die ik hierbij geholpen heb, is het Borstvoedingscentrum Zwolle. Samen hebben we gekeken naar de communicatiemiddelen die al enige tijd werden ingezet. Hoe effectief zijn ze? Hoeveel tijd kosten ze? Daarna hebben we gekeken welke activiteiten het meeste rendement opleverden. Ook een doelgroepanalyse behoorde tot het onderzoek. Nu de basis in kaart was gebracht, konden we nieuwe stappen zetten. Welke kanalen zetten we in, welke middelen moeten worden vernieuwd, welke kunnen vervallen? Het is belangrijk om met regelmaat je marketinginspanningen onder een vergrootglas te houden en te bepalen of je op de goede weg bent. Activiteiten die weinig resultaat opleveren kun je beter staken. Bekijk ook of er veranderingen zijn in je branche of doelgroep waarop je moet inspelen. Voor het Borstvoedingscentrum leverde de scan een nieuwe marketingstrategie op, die inmiddels wordt ingezet. De nieuwe website is klaar en de nieuwe strategie op Facebook wierp meteen al vruchten af. Wil jij ook meer resultaat halen uit je marketing? Het eerste adviesgesprek van een uur is gratis!

Delen

© Twist Ontwerp

Een goede marketingstrategie is goud waard