Campagnes

Met de juiste campagne kom je onuitwisbaar in beeld

Een succesvolle campagne opzetten. Hoe doe je dat?
Een campagne bedenken kan iedereen, maar een succesvolle campagne is niet vanzelfsprekend. Wat wil je bereiken? Wil je informeren, activeren, verkopen? Verschillende doelgroepen vragen om een andere benadering en middelenmix. Een nieuw product introduceren bij een groot publiek vraag om een andere aanpak dan bijvoorbeeld jongeren voorlichten over safe sex. De eerste stap is daarom samen het gewenste doel helder krijgen. 

Strategie
Een grondige voorbereiding vergroot in belangrijke mate de kans op succes, ook op lange termijn. Dat geldt zeker als je een onderscheidende positionering voor een merk of product nastreeft. Daarom ontwikkelen we eerst een strategie, waarin de doelgroepen worden beschreven, onderwerpen gekozen, planning wordt gemaakt en evaluatiemomenten worden opgenomen. 

Doelen en middelen
Wat wil je precies bereiken met je campagne? Meer traffic naar je website? Meer fans? Meer contactmomenten?  Welke kanalen gebruikt je doelgroep? Online en/of offline? Welk effect wil je bereiken? En welk budget is er beschikbaar? En welke tools zetten we in om het effect te meten? Aan de hand de antwoorden op deze vragen bepalen we de juiste middelenmix. 

Planning
Het is belangrijk een goede planning te maken voor alle uitingen die worden ingezet. In de planning wordt per dag/week/maand opgenomen welke acties er moeten worden uitgevoerd. Automatisering kan de werkdruk enorm ontlasten. Wanneer er voldoende budget is kunnen hier speciale tools voor worden ingezet die ook helpen bij het evalueren van de effecten. 

Effecten meten
Denk en werk smart. Probeer zo veel mogelijk meetbare doelen vast te stellen, zoals aantal bezoekers van een website, aanmeldingen voor een product of dienst, abonnees voor een nieuwsbrief of percentage respondenten. Inzicht in de effectiviteit van een campagne is namelijk belangrijk. Met behulp van een goede nulmeting en tussentijdse evaluatie(s) kun je je campagne tijdig in de gewenste richting bijsturen. Ook kun je achteraf exact het resultaat van de campagne in beeld brengen.

Campagne Restaurant Poppe

Een feestelijk 40-jarig jubileum!

Op 5 februari 2016 vierde Restaurant Poppe haar 40-jarig jubileum. Voorafgaand aan de dag werd nagedacht op welke wijze het jubileum zou worden gevierd en bekend gemaakt. Het restaurant is gevestigd in een voormalige hoefsmederij. De sfeer van het oude ambacht is in het restaurant nog overal te vinden. In stijl met de locatie en de specialiteiten van het restaurant, kon je daarom gedurende de middag vóór het restaurant naar de werkzaamheden van een hoefsmid kijken, waarna in de avonduren een smakelijke proeverij werd georganiseerd. Sander en Nienke Struick, de chefkok en eigenaars van het restaurant, hadden nog een oude krant uit de jaren '70, waarin de toenmalige eigenaar recepten en leuke weetjes had geplaatst. Dàt wilden ze ook graag een keer doen in de stijl en sfeer die past bij het hedendaagse restaurant, maar met een dikke knipoog naar het verleden. Onze brainstorm resulteerde verder nog in een belettering voor een fietstaxi bij Fietsjoe, advertenties in de Swollenaer, Peperbus, Stentor en Vechtdal Centraal en een fraai spandoek op de feestelijke dag. Als kers op de taart zijn er het hele jaar allerlei jubileumacties, waarbij je onder andere dinercheques van 40,- euro kunt winnen. Je vindt alle acties hier. En wanneer je de jubileumkrant wilt bekijken: hij is in heel Zwolle huis-aan-huis bezorgt. Mocht je 'm hebben gemist dan is hij in het restaurant verkrijgbaar zolang de voorraad strekt.

Delen

© Twist Ontwerp

Een leuke campagne op stapel? Ik denk graag mee!