Mareem logo - beeldmerk

Mareem
Professionele hulp bij aardstralen, wateraders, elektrosmog

Toen technisch ingenieur Marcel Overeem ziek werd en de dokters geen oorzaak konden vinden, was hij genoodzaakt zelf verder op onderzoek te gaan. Nadat hij op aanraden van een wichelroedeloper zijn bed had verplaatst, ging het opeens weer beter met hem. Zo kwam hij in aanraking met een vak, dat nog maar door weinig mensen professioneel wordt uitgeoefend. Hij bleek zeer gevoelig voor allerlei soorten van straling, deed een opleiding tot wichelroedeloper en sloot daarna succesvol de opleiding tot Wichelroede-Meester af. Onlangs is hij gestart met zijn bedrijf Mareem, waarmee hij zowel particulieren als bedrijven oplossingen aanbiedt om de overlast en gezondheidsproblemen veroorzaakt door aardstralen, wateraders of elektrosmog weg te nemen, te ontstoren of te neutraliseren.

Om een huisstijl te kunnen ontwerpen voor zijn bedrijf speelden we het Merkwaardenspel. Dit verbind je eigen persoonlijkheid met je ideale klant en geeft inzichten in de belangrijkste merkwaarden die naar voren moeten komen in de nieuwe huisstijl. De uitkomsten leiden vervolgens naar kleuren, vormen en lettertypes. Voor Marcel is de hoofdkleur blauw, dat staat voor eerlijkheid, genezing, rust, stabiliteit, vertrouwen, bescherming en loyaliteit. Een frisse, heldere geel gebruiken we als accentkleur om zijn uniciteit te benadrukken (in Nederland is Marcel de enige Wichelroedeloper die de opleiding tot Wichelroede-Meester heeft afgerond). Geel staat verder voor leren, biedt bescherming, is optimistisch, innovatief en analytisch. Het wit in de huisstijl staat voor gezondheid en reiniging. We gebruiken een zacht groene kleur voor de merkwaarde 'Samen'. Tot slot gebruiken we antraciet grijs, dat structuur vertegenwoordigt. In de merkbeleving neutraliseert grijs negatieve gevoelens, gedachten en invloeden van buitenaf, biedt het bescherming en staat het voor geheimhouding. 

Hoe beviel de aanpak?

De toegevoegde waarde van het Merkwaardenspel
Marcel: "Ik vond het merkwaardenspel heel interessant, want het maakt je bewust van de verschillende aspecten wat je nu eigenlijk wil vertellen, aanbieden en hoe je wilt dat dat overkomt. Heel nuttig. Maakte mij meer bewust."

Ben je tevreden over het eindresultaat?
"Tja, we zijn natuurlijk nog een beetje aan het sleutelen qua kleur (van dieppaars naar blauw). Logo Mareem: een mooi lettertype, ik vind dat goed passen. Het beeldmerk is anders geworden dan wat ik in mijn hoofd had, maar past wel goed. De gehele mens op alle niveaus. Het briefpapier ziet er mooi uit. Eenvoudig gehouden. De rest komt nog."

Over de samenwerking
"Ik vindt het heel fijn dat je met me meedenkt en adviseert. Loop anders toch een beetje in m’n eentje te klooien. Is denk ik voor jou ook wat lastig, want dit is toch wel weer een heel apart soort business."

Het resultaat

Surf naar www.mareem.net

Delen

© Twist Ontwerp