Burootje Gezond
iedereen doet mee en iedereen is gezond

Geeske Roos is specialist op het gebied van participatie, preventie en gezondheidsbevordering. Ze ontwikkelt op deze terreinen beleid en samenhangende programma's en geeft de uitvoering daarvan een stevige impuls. Ze stimuleert samenhang en samenwerking in het sociaal domein en brengt invalshoeken van gemeentelijk bestuur, maatschappelijke organisaties en inwoners samen. Zodat de mensen die in een lastige leefsituatie zitten mee kunnen komen in onze samenleving. Geeske is een echte doener, maar wel vanuit een visie en de wens om de resultaten duurzaam te borgen. 

Toen Geeske bij mij kwam hebben we eerst het Merkwaardenspel gespeeld. Door dit spel samen te spelen kwam ik heel veel over haar bedrijf en doelen te weten, over haar droomklanten en wat er nou wel en niet toe doet (en ook waarom). Vaak is het spel niet alleen voor mij, maar ook voor mijn opdrachtgevers een eye-opener! Ik vroeg Geeske hoe ze mijn aanpak heeft ervaren. 

Hoe beviel de aanpak?

De toegevoegde waarde van het Merkwaardenspel
Geeske: "Het leuke van het merkwaardenspel is dat je gestructureerd én speels naar eigen waarden kijkt, gedwongen wordt keuzes te maken ('wat is het allerbelangrijkste') en daardoor je belangrijkste drijfveren voor je onderneming scherp krijgt. Voor mij als prille ondernemer hielp dit in het vormgeven van mijn bedrijf (belangrijkste doelgroepen, profijtgroepen en dus 'hoe te profileren'). De toegevoegde waarde was dat ik gedwongen werd vanuit mijn klant naar mijzelf en mijn bedrijf te kijken: hoe wil ik ervaren worden? Dit perspectief had ik zonder jou niet verzonnen terwijl het essentieel is om over na te denken.
Heel leuk ook dat jij in dit stadium een analyse van soortgelijke bedrijven en merken doet, laat zien hoe zij zich presenteren en advies geeft hoe je jezelf onderscheidend kan laten zijn."

Ben je tevreden over het eindresultaat?
"Jouw vertaling in een kleur- en sfeerbeeld dat zo goed aansloot voelde als een mooi kado: ineens 'is het er dan', tastbaar, zichtbaar, voelbaar. De presentatie met moodboards ervaarde ik als een feestje, waarbij jouw toelichting op je overwegingen en keuzes verdieping geven. Dat vond ik leuk en interessant. En dan was het ook nog eens heel erg bingo!"

Over de samenwerking
"Kijk, jij geeft sowieso een enorme inzet, betrokkenheid, service en snelheid dus daar ben ik als klant al enorm tevreden over. Jouw credo dat het beeldmerk 100% goed moet voelen is een prachtige kwaliteitsrichtlijn, waardoor ik me niet snel een zeur voel als ik vragen heb over hoe het zou zijn met bijvoorbeeld een ander lettertype. Dat laat jij dan 'gewoon' even zien en dat is heel fijn!
Samenwerking betekent voor mij in dit vormgeefproces dat er ruimte is om dingen te roepen en in te brengen die ik als vormgeef-leek 'vind' (en dan gaat het over bijv. lettertype, kleurnuance of juist de wens in mijn geval om het bestaande burootje-logo dat mijn zus had gemaakt, te blijven gebruiken), waar jij iets mee doet - jij geeft volop ruimte voor dit soort inbreng en verwerkt die input."

Het resultaat

Delen

© Twist Ontwerp

Place Vendôme