Emailmarketing: werken aan loyaliteit

Twist Ontwerp is partner van Spotler

Elke klant die bij mij voor advies komt, krijgt maatwerk. Ik kijk onder andere naar doelgroep, concurrentie en activiteiten. Toch is er één advies dat altijd terugkomt: de inzet van emailmarketing. En dat is niet voor niets. Ik las dat er op de wereld vier keer meer e-mailaccounts zijn dan alle Facebook- en Twittergebruikers bij elkaar opgeteld. En dat, zelfs wanneer je de spammails niet meerekent, er in één dag acht keer meer mails worden verzonden dan Facebook statusup-dates, -likes en Tweets samen (gegevens maart 2016). Zelfs als dit overdreven is, dan is e-mailmarketing nog steeds een zeer krachtig middel wanneer je een groot publiek wilt bereiken! E-mailmarketing biedt meer voordelen. Het is bijvoorbeeld een eenvoudige manier om contact te houden met bestaande klanten. En wanneer prospects zich aanmelden voor jouw nieuwsbrief, kun je hen laagdrempelig voorzien van nieuws en aanbiedingen en op die manier in beeld blijven. Door met een bepaalde regelmaat contact te houden blijf je top-of-mind. En dat zie je terug door extra opdrachten of meer verkoop.

Hoe werkt het
Wanneer je emailmarketing in wilt zetten in je marketingstrategie, moet je een aantal belangrijke keuzes maken. Welk pakket ga je gebruiken, welke doelstellingen wil je bereiken, welke onderwerpen kaart je aan? Er is heel veel software die je kan inzetten, maar lang niet alle software biedt dezelfde voordelen. Een bekend pakket is Mailchimp, dat tot 2.000 adressen gratis gebruikt kan worden. Een aantal belangrijke voordelen kun je dan echter niet gebruiken, daarvoor moet je een betaald account nemen. Als je een klein bedrijf hebt en je hebt niet teveel wensen qua automation of campagnes, dan is Mailchimp een goede keuze. Er zijn ook pakketten voor de tussenmarkt, zoals AWeber. Op zich een goed pakket, maar wel alles Engelstalig, net als Mailchimp. Je moet veel zelf uitzoeken en qua service en ondersteuning is dat minder handig. Heb je een webshop of verkoop je online trainingen, ben je franchiseondernemer of werk je als marketing- en communicatiemedewerker bij een groter bedrijf of organisatie, dan is het verstandig voor een professioneel pakket te kiezen, zoals Mailplus van Spotler.

Spotler-e-mail-marketing

Partner van Spotler

Twist Ontwerp en Advies is officieel partner van Spotler. Wanneer je professioneel met emailmarketing aan de slag wilt, is dit de perfecte software leverancier. Met hun emailsoftware Mailplus is Spotler al vier jaar op rij gekozen op #1 in de Emerce 100!

Ik bedenk samen met jou hoe de template voor de nieuwsbrief eruit moet zien, begeleid je bij je keuze voor de inrichting van het pakket en werk samen met jou de inhoud en workflow voor je campagnes uit.
Spotler levert het Nederlandstalige systeem, richt het in en verzorgt de trainingen in Zoetermeer. Met de support van Spotler weten we zeker dat je alles doet om optimaal succes uit je emailmarketing te halen. Spotler biedt pakketten voor e-commerce (webwinkels), marketingafdelingen en software voor franchise-ondernemingen. Voor het gebruik van de software betaal je een vast bedrag per jaar. Daarnaast betaal je per verzonden email een klein bedrag (al vanaf 0,009 ct per emailadres).

Delen

© Twist Ontwerp

Spotler: professionele emailmarketing