Twistontwerp-20-jaar

Van tekentafel naar internet

Ruim 20 jaar Twist Ontwerp en Advies

Internet? Is dat zoiets als een online brochure?
Het moet ergens tussen 1990-1994 zijn geweest. Bij Drukkerij Veldhuis (inmiddels Veldhuis Media), het bedrijf waar ik indertijd op de studio werkte aan magazines, kregen we Apple-computers. Na jaren achter de tekentafel met rotringpennen, strokentekst en waxcoater was dat een hele overstap. Om er snel mee te leren werken kregen alle vormgevers een spoedcursus Quark Xpress, Photoshop en Illustrator. De ICT-jongens, die bezig waren met het aanleggen van het computernetwerk, spraken met elkaar over de ontwikkelingen in Amerika. Dat was de eerste keer dat ik over het internet hoorde.

Nu hou ik wel van nieuwe dingen: ik ben een nieuwsgierig mens en leer graag. Ik kan me herinneren dat ik wilde weten wat dat dan was, dat internet. 'Het wordt echt heel belangrijk in ons leven', zei een van de ICT-ers. 'Maar wat is het dan, hoe werkt het?', vroeg ik. 'Is het zoiets als een online brochure?'. Wij hadden net het gemak van email ontdekt, hoe kon je bedenken dat communicatie zo interactief zou worden?

Van tekentafel naar internet, na de komst van Web 2.0 ging het hard. Interactie en social sharing zijn de norm geworden. The Internet of Things bonst op de deur, waarbij we met onze smartwatch, elektrische auto of thermostaat overal en altijd gekoppeld zijn aan het internet, gegevens kunnen uitlezen en apparaten kunnen aansturen. Big Data voor de marketeers. Bijblijven valt niet altijd mee, de ontwikkelingen gaan razendsnel.

Om klanten goed te kunnen adviseren, volg ik al jaren diverse trendwatchers en specialisten. Ik probeer de krenten uit de pap te halen en deel regelmatig tips en blogs via mijn zakelijke Facebook-pagina. Ik blog over belangrijke ontwikkelingen, zoals over Trends. En ik breng online inspiratie magazines uit over speciale thema's (Digizine #1 over Apps #2 over Responsive Webdesign en #3 over Content & Storytelling).

Vind jij het moeilijk om keuzes te maken uit het enorme aanbod kanalen die je in kunt zetten om je doelgroep te bereiken? En weet je niet hoe je met je bedrijf boven de grijze massa uitstijgt met een hartverwarmende huisstijl? Of welke tone-of-voice past bij jou en je klanten? Of hoe je een content-jaarplanner gebruikt? Ik help je graag bij al je marketingvragen, zowel online als offline! 

Vond je deze blog leuk? Delen mag, graag zelfs!
Fotocredits: dehuiszwaluw.nl

Delen

© twistontwerp.nl

Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief

Automatisch inspiratie in je mailbox

Met enige regelmaat schrijf ik blogs over onderwerpen in m'n vakgebied. Wil je op de hoogte blijven en goede tips ontvangen? Schrijf je dan in voor mijn nieuwsbrief. Uiteraard ga ik met zorg om met je persoonlijke gegevens en worden deze niet gedeeld met derden. Uitschrijven kan altijd met de link onderaan elke nieuwsbrief.

Wil je op de hoogte blijven en inspirerende blogs ontvangen? Schrijf je dan in voor mijn nieuwsbrief

Versturen